Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

Scratchin'_dj-spells_sbe



Ακούμε 2 ήχους που είναι γραμμένοι σε ένα βινύλιο. Ο πρώτος είναι το "ahhhhh.." και ο δεύτερος μια πρόταση "(be) cause i got a fresh rhythm yo, and it goes like..."


Στην συνέχεια ακούμε αυτούς τους 2 ήχους να μεταμορφώνονται σε κάτι διαφορετικό μέσω των
scratch.

Καθώς παίζει ο δίσκος πάνω στο
pick-up μπορεί κανείς να τον ακούσει κατά την κανονική φορά ή αντίστροφα. Τα
scratch είναι η τεχνική με την οποία o dj (disc-jockey) κατευθύνει το δίσκο μπροστά ή πίσω, επιλέγοντας πότε θα αφήσει τον ήχο να ακουστεί και πότε θα τον κόψει με το fader.

Το γρατσούνισμα της βελόνας στο δίσκο, από την κίνηση του δίσκου με το χέρι και η χρήση του
fader δημιουργεί νέους ήχους.

Η ιδέα της συλλογής από samples ήχων που προέρχονται από διαφορετικά μουσικά ρεύματα και η συρραφή τους με αυτόν τον ιδιαίτερο τρόπο, εμφανίζεται στα μέσα της δεκαετίας του '80 στην Αμερική, αποτελεί μέρος της κουλτούρας του hip-hop και έχει αποτελέσει εργαλείο στα χέρια ενός μεγάλου αριθμού ατόμων με δημιουργικότητα και ταλέντο, οι οποίοι θα εκφραστούν παράγοντας έργα σημαντικής καλλιτεχνικής αξίας.

Η τεχνική του
collage και η δυνατότητα συνένωσης ετερόκλητων στοιχείων παρουσιάζει ενδιαφέρον και εμφανίζεται στη ζωγραφική, στην γλυπτική, στην αρχιτεκτονική κ.ο.κ σε πολλές από τις χρονικές τομές.

Το συγκεκριμένο ηχητικό κολάζ περιέχει ρυθμό και δημιουργεί έναν ιδιαίτερο μουσικό κώδικα με τη χρήση ηχητικών θραυσμάτων. Καταγράφεται σαν μια εικόνα έντονων
αντιθέσεων φωτός (contrast), και χρωματικών εναλλαγών. Το ηχητικό αυτό τοπίο δημιουργεί ζωηρά οπτικά σύνολα και ποικίλες γραφές του φωτός. Οι εικόνες αυτές θα υπερτονίζουν πολλές από τις
χαρακτηριστικές ιδιότητες του φωτός (όπως η διάθλαση, η ανάκλαση ή η πόλωση) και την αλληλεπίδραση του με την ύλη.

Σκηνή από τη ταινία The Cabinet of Dr. Caligari (1920)




2 σχόλια:

  1. Γιατί πρέπει να το φιλτράρεις μέσω του υποσυνείδητου, να το φανταστείς κάπως, όταν έχεις ήδη καταλάβει την λογική της σύνθεσης του συγκεκριμένου ήχου; Δεν γίνεται να περάσεις άμεσα τις πρακτικές παραγωγής του κομματιού σε χώρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 'collage ετερόκλητων στοιχείων, μουσικός κώδικας με χρήση ηχητικών θραυσμάτων'.
    Φαίνεται ότι έχεις αρχίσει να σκέφτεσαι το υλικό του κολάζ σου -οι αντιθέσεις, οι εναλλαγές χρωμάτων, διαθλάσεις, ανακλάσεις, πολώσεις, φως με ύλη? Θα είχε νόημα τώρα να τα εντοπίσεις ενα ένα σε οπτικό υλικό, να γίνουν συγκεκριμένα.
    Αλλά παράλληλα πως όλα αυτά θα δομήσουν το κολάζ φωτός ακολουθώντας την συνθετική δομή του κομματιού, την οποία φαίνεται ότι σκέφτεσαι? Είναι μια αυστηρή δομή ή διαταράσσεται από το scratch? Αυτό τι θα σημαίνει στο κολάζ φωτός?
    Αν επιθυμείς να συνθέσεις 'γραφές του φωτός', θα μπορούσαν να διαβάζονταν και 'αντίστροφα'? Τι θα σήμαινε αντίστροφα σε αυτή την περίπτωση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή